Tuesday 18 June 2013

Jom bALIK KAMPUNG!!!

Alhamdulillah..semalama dah selesai exam..dah tiga tahun d UMS, rupanya aku.maknaya dah 3 tahun jugala aku kat sabah ni..sekarang menghitung hari nak balik untuk berpraktikal pula..tp sebelum balik tu banyak benda nak kena settlekan dulu d cni.. aku nak list perkara yg perlu d settle kan walaupun xda yg minta..aku nak list juga..guna kuasa veto..huhu..dan inilah list-listnya..


  1. pergi ambil hard covver binding thesis di kedai..
  2.  pergi dapatkan tandatangan untuk pengesahan thesis daripada dekan, penyelia dan pemeriksa.
  3. pergi serahkan borang kelulusan keluar makmal kepada pembantu makmal, pengwai sains dan ketua program.
  4. kena siapkan jurnal.
  5. settlekan sai moto sewa.
  6. check out dari hostel..
kesemua benda2 d atas nmpak ja cam mudah, mmg mudah kot, tapi da halangan d perjalanan juga..halangannya adalah seperti berikut..hehe

  1. nak pergi ambil hard cover d kedai, rasa mcm x sempat lg wat masa sekarang, sebb kena bertungkus-lumus, berhempas pulas nak wat jurnal dulu..
  2. nak dapatkan tandatangan dekan, penyelia n examiner x boleh lagi sbb hard cover thesis x ambil lagi, masa nak minta tandatangan kena tunjuk bukti skali iaitu thesis lah..hihi
  3. yang ni sulit sebb susah sgt dorang nk ada d bilik..nnt la settle sekali time ntaq thesis.
  4. yg no.4 ni la aku liat sikit..sbb first time kena wat jurnal, n masa yg diberikan teramatlah suntuk.supervisor gtaw last week n dia nak dis week sedangkan diri ini tersangatlah cbok nk edit thesis n nk study untuk final exam lagi..harap2la aku dapat siapkan sebelum balik, sbb mmg kena ntaq sebelum balik..
  5. moto nak kena ntaq balik kat tuan dia, tp selagi aku x settlekan suma keja aku cmana aku nak ntaq moto..nnt klu aku antaq xkan nk berjalan kaki uruskan semua benda..
  6. dorang (HEP) soh aku checkout pagi2 21 ni (jumaat), tp flight aku mlm..xkan aku nak lepak n membuang masa d epot kot...adoilla..hurm..
harap sangat2 semua benda dapat d settlekan dengn smooth, tanpa gangguan dari mana2..ada satu benda g aku x settle harini n saat ini, apakah itu?? pikir, punya pikir, baru aku sedar yang aku x makan lagi. n perut aku telah mnengalunkan keroncong yang sangat kuat.mlasnya nk turun beli mknann..
 SEMOGA AKU BERJAYA MENYETELKAN SEMUA BENDA SEBELUM BALIK..DOAKAN AKU..AKU NAK BALIK KAMPUNG DENGAN AMAN..HUHU..

assalamualaikum

No comments:

Post a Comment