Sunday 30 June 2013

Challenges or problems

assalamualaikum..

problems???
masalah???
masa belajar, masaalah sai belajar.macam-macam masalah memunculkan dirinya secara tiba-tiba, mai tak d undang..kadang-kadang terkejut bagai nak pengsan..kadang-kadang nak bernafas pon susah, dah tarik nafas, x leh nak hembus..hehe..hiperbola rugby ja ni..

selalu mengeluh, rasa nak give up sebab tak pandai nak handle..tapi ada satu petua, yang bagi cheq, cheq rasa agak berkesanla, petua ni diturunkan oleh pensyarah cheq yang juga merangkap supervisor  final year project..nama supervisor cheq yang diberi oleh kedua-dua orang tuanya adalah jualang azlan gansau, tapi skang ada pangkat, org bagi pangkat Prof Madya Dr. Jualang Azlan Gansau..dia ni steady ja,tp banyak juga membebel a.k.a nasihat yang diberi..

bila cheq mengadu banyak masalah, dia cakap, jangan anggap tu sebagai satu masalah, tapi anggap tu sebagai cabaran hidup..dia gtaw kat cheq, kalau kita anggap tu masalah, kita stress, kita tension, tapi kalau anggap tu sebagai satu cabaran, in sha allah kita boleh hadapi dan berusaha untuk hadapi and usaha lagi sampai berjaya..

betul cakap dia, bila cheq ada masalah, cheq x pikir tu sebagai masalah tapi sebagai satu cabaran n akhirnya, alhamdulillah step by step cheq dapat tanganinya walaupun kadang-kadang x berhasil TETAPI ada juga nampak hasilnya..orang cakap, jangan putus asa, hadapi cabaran, in sha allah berjaya..

selamat mencuba..gud luck..jangan tensyen2..jaga diri, hiasi peribadi.

assalamualaikum

2 comments:

  1. yep..take it as challenge and opportunity..soon you will be able to survive as human being in this world. ^..^

    ReplyDelete
    Replies
    1. yeah..dats rite.as human we must face it untuk berjaya..

      Delete